Veronika



Det ekar över hela staden
Ohh något stort på gång
För det är kö från gatan upp till hallen

Jag har aldrig riktigt varit bra på att skriva svenska låttexter. Men någon som är det är Håkan Hellström (Utan dina Andetag) och Veronika Maggio. Jag är väldigt mycket för Amerikanska, vilket blir lite krock med tanke på att man läser engelska i skolan.

Men enligt mig har Veronika en speciell fin röst och hennes texter är roliga och fulla med härliga små rim. Hon visar att man kan sjunga om i stort sett vad som helst. Denna låt, Välkommen In och 17 år är två favoriter.

Med mig och musik lyssnar jag verkligen på allt. Typisk Emma musik är nog The Fray som jag fastnat för tack vare min vän Anne. Men nu blir det mer musik!

Kramizar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0